Ekstremalnie proste ozdabianie!

Moi drodzy uczniowie!
Pomimo braku chęci i sił, nieuchronnie zbliża się pora na powrót do szkoły.

Podejrzewam, że nie pocieszy Was fakt, iż ja w tym roku mam długie wakacje. Zdałam maturę i szał na bek tu skul mnie nie dotyczy. Nie chwaląc się, mam stówkę z rozszerzonego polskiego! Ach, moja skromność w końcu zwiedzie mnie na manowce.

Wracając do tematu wpisu; na szczęście mam młodszą o dwa lata siostrę Emilię. To właśnie dzięki niej powstaje ta notka – bez jej zapału do ozdobienia swoich przyborów nie miałabym odpowiednich materiałów na wpis! 🙂

Powitajmy Emilię gromkimi brawami jako nową w gronie kreatywnych zapaleńców.
Emi stawia swe pierwsze kroki, jeśli chodzi o prace ręczne, dlatego post ten jest idealnym dowodem na to, że dla chcącego i niewiele umiejącego naprawdę nic trudnego.
Mamy dla Was cztery propozycje okładek zeszytów. Jeśli pragniecie zobaczyć więcej inspiracji, koniecznie dajcie znać! Dobre wróżki i uczynne skrzaty chętnie zmajstrują kolejną notkę na blogu 🙂

Celowo dobierałam najprostsze przybory, dzięki czemu Ci z Was, którzy niechętnie zabierają się za rękodzielnictwo, mogą w końcu uwierzyć, że przy pomocy niewielu przedmiotów można wyczarować wiele!
Nie przedłużając – zobaczcie efekty naszej siostrzanej współpracy.

Propozycja pierwsza: Plumbob bioeko
Plumbob na czasie. Wyjątkowo modny! Tak prosty do wykonania, że aż mdleję na tę myśl.

Potrzebne przybory:
Zeszyt
Klej szkolny
Nożyczki
Gazeta

Wykonanie: Z dowolnych ilustracji z gazet wyciąć wybrane kształty i nakleić je na okładkę zeszytu. Koniec instrukcji 😉

1.jpg

Podejrzewam, że każdy potrafi w ten sposób ozdobić zeszyt. Simsomaniacy – łączmy się (oczywiście przy pomocy Plumboba bioeko na zeszycie od majzy!).

 

Propozycja druga: Stemplowany zeszyt

Potrzebne przybory:
Zeszyt
Dowolne stemple
Farbka lub tusz

Wykonanie: Ja wybrałam opcję z farbką akrylową na silikonowych stemplach. Myślę, że nie muszę tłumaczyć, jak wykonać taki zeszyt 🙂
Stemple można wykonać samodzielnie – nawet stempelki jednorazowego użytku, wycięte w ziemniaku będą odpowiednie.

3.jpg

Stemplowanie, jak możecie się domyślić, jest o wiele łatwiejsze od odręcznego malowania farbką lub tuszem. Efekt jest całkiem zadowalający! 🙂

 

Propozycja trzecia: Zeszyt słoneczny Emilii

Potrzebne przybory:
Zeszyt
Farbki wodne
Taśma (dobrze jest użyć Washi lub taśmę malarską)

Wykonanie: Na okładkę nakleić taśmę, tworząc dowolny wzór. Farbką wodną zamalować niezaklejone części zeszytu, po wyschnięciu ostrożnie zdjąć tasiemki.

5.jpg

Emilia postanowiła wykorzystać żółtą okładkę, dzięki czemu efekt jest rozchmurzający. W zimowy poniedziałek miło jej będzie sięgać po ten zeszyt, bez dwóch zdań! 🙂

 

Propozycja czwarta: Niebiański zeszyt Emilii

Potrzebne przybory:
Zeszyt
Cyrkiel
Kredki

Wykonanie: Cyrklem rozrysować kółka na okładce, wypełnić je wybranymi kolorami.
Inne figury geometryczne również wchodzą w grę, jednak zamiast męczyć się z rysowaniem od ręki trójkątów i kwadratów, radzę nasamprzód wykonać szablony ze sztywnej tektury, ażeby każdy odrysowany kształt był do siebie podobny.

6.jpg

Każdy z przedstawionych przez nas pomysłów oparty jest na prostocie i zabawie – czyli tym, co cechuje każde zaproponowane przeze mnie rękodzieło.

Wpisy szkolne:
inne zeszyty TU!
piórnik TU i TU!
planner TU i TU!

Jestem doświadczoną uczennicą, możecie mi wierzyć – własnoręcznie ozdobione przybory czynią czas spędzony w szkole jeszcze milszym! Westchnienia koleżanek, które chciałyby posiadać moc rękodzielniczą, potęgują poczucie, że robotę wykonaliśmy poprawnie.
A więc – siadać do biurek, uczniowie! Klej w dłoń i do ataku!
Musimy razem szerzyć kreatywny tryb życia. Do dzieła! 🙂

Zuza 🙂

PS: Jeśli chcielibyście zobaczyć tu inne wpisy o tematyce szkolnej, zachęcam do podsuwania mi pomysłów.

PPS: Po głowie chodzi mi pomysł, by niezadługo stworzyć wpis na temat mojej osoby – coś w rodzaju nieszczęsnego Q&A. Jeśli macie jakieś pytania, śmiało zadawajcie je w komentarzach pod tym postem lub w wiadomościach mailowych. Po pewnym czasie, gdy pojawi się wystarczająca ilość pytać, odpowiem na nie w osobnym poście.

11 thoughts on “Ekstremalnie proste ozdabianie!

  1. Aż żałuję że też nie chodzę już do szkoły ;( dodałam do obserwowanych na tt, tam też napisałam swoją dawkę pytań. Dziś znalazłam twój blog tak by the way, i zostanę na dłużej na pewno! ^^

    Polubienie

  2. Tak jak koleżanka powyżej żałuję że nie chodzę już do szkoły. Moje zeszyty były nudne i niczym się nie wyróżniały. W moich czasach niestety nie było szeroko dostępnego internetu (naprawdę były takie czasy) to i człowiek był ubogi o nowe doświadczenia. Piękne ozdoby.

    Polubienie

  3. Więcej koniecznie! ozdabianie zeszytów jest coraz bardziej popularne a ty jak widzę szalejesz już nie pierwszy rok 😉 zrób koniecznie odpowiedzi na pytania, ja bym chciała cię poznać lepiej 😀 miłej pracy dla ciebie i siostry!

    Polubienie

  4. Skąd bierzesz pomysły? Ile wydajesz pieniędzy na jeden wpis? Pokażesz kiedyś jak wyglądasz? Skąd pomysł żeby założyć bloga? Ile czasu zajmuje ci praca nad jednym wpisem? Wpis inspirujący 😉

    Polubienie

    1. + Dlaczego nie ma cię na asku?
      + Co z innymi wynikami matur? 🙂
      + Jakie masz plany na niedaleką przyszłość? Jakieś studia? Co wtedy stanie się z blogiem?
      + Czy będziesz prowadzić dalszą część wpisów tematycznych (tj np. jesień, święta, szkoła, rysowanie)?
      + Podzielisz się z nami swoimi początkami weganizmu? 🙂 Pozdrawiam!

      Polubienie

  5. chcemy więcej! powiedz prosze o swoich szkołach, jak je wspominasz, lubilaś gimnazjum, utrzymuejsz kontakt z kimś? dla mnie rozstanie się z gimnazjalną klasą to katastrofa a w tym roku idę do liceum 😦 żadna klasa nie będzie taka jak ta z gimnazjum 😦 grasz w pokemony i jaki jest twój ulubiony pokemon? jakie gry lubisz?

    Polubienie

  6. Planujesz rozszerzyć blog o nowe serie wpisów? Dlaczego przeniosłaś się na wordpress? Nie chciałabyś zarabiać na rękodziełach? Planujesz konkursy na blogu? Co jesz na codzień na diecie wegańskiej? Jakich kosmetyków używasz? KIEDY POWRACASZ NA ASKA?

    Polubienie

  7. uwielbiam twoje wpisy szkolne więc czekam na kolejny 🙂 zrobiłam sobie zeszyt z gazetami, bo nie miałam ładnego papieru i masz rację, wystarczy tylko dobry kształt i wzór na zdjęciu i jest pięknie 🙂 moje pytania:
    1. Ile czasu zajmuje ci robienie jednego wpisu?
    2. Czy wrócisz kiedyś do rozkładu tygodniowego wpisów?
    3. Sama robisz grafiki?

    Polubienie

Skomentuj

