Kwadratowe pudełko origami

To było moje pierwsze dzieło origami.

Przepis na kwadratowe, najprostsze do wykonania pudełko origami poznałam na zajęciach technicznych w gimnazjum.
Prowadząca lekcje (szalona kobieta), bez pasji komenderowała klasą; rozkazywała otworzyć książki, w których zawarto instrukcje – jak poskładać papier, by wyszło z tego coś.
Robiliśmy głównie kwadratowe i prostokątne pudełka, jednak nie byłabym sobą, gdybym w domowym zaciszu nie wykonywała ich masowo!

W końcu doszłam do wprawy i w efekcie wkręciłam się w origami.

Po dziś dzień pamiętam te proste oraz trudniejsze instrukcje wykonywania pudełek – to właśnie pudełka składałam najczęściej.

Jeśli ktoś z Was zastanawia się, jak wykonać proste, kwadratowe pudełko origami, zachęcam do dalszej lektury!

PIERWSZA LEKCJA ORIGAMI

Kwadratowe pudełko!

Do wykonania pudełka potrzebna jest kwadratowa kartka papieru. Ja zamieniam zwykłą kartkę formatu A4 w kwadrat, o wymiarach (około) 21 x 21 cm.

  1. Kartkę składamy na pół, rozkładamy. Czynność tę powtarzamy z drugiej strony.

1krok.jpg

2. Każdy róg kartki składamy do środka – uważając, by robić to dokładnie i równo.

2krok.jpg

3. Bok złożonej kartki zaginamy równo do środka i rozkładamy zagięcie. Czynność tę wykonujemy czterokrotnie – postępujemy tak z każdym z boków.

3krok.jpg

Otrzymujemy taki efekt:

4krok.jpg

4. Rozkładamy tylko dwa równoległe rogi kartki.

5krok.jpg

5. Podnosimy boki powstającego pudełka – w zaznaczonych miejscach:

5krok — kopia.jpg

W efekcie powstaje połowa pudełka!

6krok.jpg

6. Czas na stworzenie pozostałych ścian pudełka. Widoczne zagięcia przyciskamy do kartki – chodzi dokładnie o zagięcia zaznaczone liniami ciągłymi (linia przerywana to krawędź pudełka):

6krok2.jpg

Róg kartki powinien znaleźć się na jej środku – to trochę jak puzzle, po kształcie w prosty sposób można odpowiednio dopasować róg kartki do dna pudełka! Czynność powtarzamy z drugiej strony.

7krok.jpg

I gotowe!

W ciągu kilku minut wspólnie złożyliśmy kwadratowe pudełko.

gotowe.jpg

 

Wszelkie wątpliwości chętnie wyjaśnię – piszcie o nich w komentarzach.

Zuza 🙂

8 thoughts on “Kwadratowe pudełko origami

  1. Znowu piszę ;_; Pewnie już mnie kojarzysz, to ja, ta niezdolna i narzekająca ;_; Ale musisz wiedzieć, że z młodszą siostrą ZAWSZE wykonujemy wszystkie Twoje projekty z tutorialem! Rysowałyśmy minionki, robiłyśmy zakładki, dekorowałyśmy nasze pokoje na jesień. Widzę, że powstała zakładka „LEKCJE origami”, więc podejrzewam, że będzie ich więcej? Z niecierpliwością czekamy! Jesteśmy największymi fankami Twych pomysłów, Kreatywny Zuzku 🙂 Ślemy uściski, Karolina i Tosia

    Lubię to

    1. Dziękuję bardzo za tak przemiłe słowa! Cieszę się, że pobudzam Wasz kreatywny zapał. Mam nadzieję, że jeszcze niejednokrotnie zainspiruję Was do stworzenia czegoś własnoręcznie! 🙂

      Lubię to

  2. Ciekawa jestem w jakim wieku dzieciaki zaczynają łapać origami… Myślę, że jak dla mnie to byłaby świetna zabawa by zająć moją dwulatkę, ale głównie patrzeniem na to co robię 🙂 Nie wiem tylko, czy nie załapałaby do tego stopnia, że ciągle dostawałabym w rękę kartki papieru 😀 …a w takim pudełku, ludziki z duplo mogą mieć przecież pokoik 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

