5 pomyslow na drugie sniadanie

Do stworzenia tego wpisu zainspirowały mnie szkolne nawyki żywieniowe mojej siostry.

Sama miałam duży problem z jedzeniem w szkole.
W trakcie mojej kariery licealnej nie jadałam śniadań, do szkoły zabierałam jedynie wodę – w dodatku nie zawsze! Stres był nie do pokonania. Do godziny 15, czasami 16 mój żołądek był pusty, a ja dziwiłam się, dlaczego w autobusach śpię jak zabita.

Zmądrzałam dopiero w trzeciej liceum; zaczęłam zabierać ze sobą wodę, owoce, potem smoothies, kanapki, orzechy. Poczułam ogromną różnicę; w końcu dostarczałam energię, niezbędną dla każdego organizmu.

Gdybym teraz chodziła do szkoły, miałabym ze sobą prawdopodobnie najciekawsze lunchboxy każdego dnia!

2b.jpg

5 zdrowych 2-gich śniadań
na wielkiego, normalnego i małego głoda

Zaznaczam, że są to pomysły, które można przygotować szybko – w trakcie przygotowań do wyjścia lub nawet poprzedniego dnia.
Każdą propozycję da się zjeść w wersji na zimno. Polecam wzbogacać przepisy o swoje ulubione dodatki!

NA WIELKIEGO GŁODA

Po co zamawiać gotowe propozycje obiadowe, skoro można samemu stworzyć ulubiony szkolny posiłek?
Zawsze byłam przeciwniczką bufetowych obiadów.
Samodzielnie przygotowane jedzenie to pewniak – jemy dobre, sprawdzone produkty.

Pieczony batat + dodatki

Batat upiec – ja robię to w temperaturze 200°C przez około 15-20 minut. Trzeba sprawdzać miękkość ziemniaka. Ziemniaki posypałam pieprzem cayenne, ten krok można pominąć.
Do pojemnika na śniadanie wrzucić liście szpinaku bądź ulubionej sałaty. To świetny sposób na przemycenie do dziennego jadłospisu porcji zieleniny.
Dodać ulubione warzywa, u mnie padło na zieloną paprykę i cukinię.
Batat można polać ulubionym ostrym sosem pomidorowym. Nasionka lnu i słonecznika to moje ulubione dodatki do każdego posiłku!

Jako małe przekąski wybrałam orzechy nerkowca i suszone śliwki.

Na długi dzień w szkole polecam też zabrać jabłko i dużo napojów; na przykład lemoniadę cytrynową i zieloną herbatę w kubku termicznym.

Jeśli spożywacie nabiał, można potraktować danie startym serem.
W moim przypadku płatki drożdżowe sprawdziłyby się najlepiej.

1.jpg

Słodkie ziemniaki w wersji na ostro z porcją zielonych dodatków to moja ulubiona propozycja obiadowo-kolacyjna. Na długi dzień w szkole sprawdzi się doskonale!

Wrapy z warzywami

Placki  dobrze jest wykonać samemu. Od razu uprzedzam, że nie jestem mistrzynią pieczenia i „smażenia”; moja relacja z produktami mącznymi jest dosyć burzliwa 🙂

Świetny przepis na tortille, który znalazłam TUTAJ! zmieniłam, używając tylko mąki żytniej (720), nie dodając soli oraz dodając płaską łyżeczkę oleju kokosowego. Nie była to moja najlepsza decyzja, ale na szczęście placki były jadalne!
W mojej wersji przypominały babcine podpłomyki. Udało mi się nimi owinąć ulubione warzywa.

Placek dobrze jest posmarować ulubionym sosem. Dobry będzie klasyczny sos pomidorowy oraz sos serowy z ziemniaka.
Sałata, pomidory, ogórki, cukinia, marchewki, papryka – do wyboru, do koloru!
Jeśli nie jadacie mięsa, możecie dodać wegańskie zamienniki mięsnych smaków – jednak nie polecam tego jako codzienną opcję.

Elementy chrupiące, takie jak siemię lniane i inne ziarenka to super dodatek. Płatki drożdżowe urozmaicą smak wrapa.

4.jpg

Wierzcie lub nie, ale te zawijańce są pyszne i sycące.
Z jabłkiem, gruszką lub innym ulubionym owockiem – nie umrzecie z głodu w szkole!

NA ŚREDNIEGO GŁODA

To opcje na zdecydowanie mniej męczące dni. Gdy spędzacie kilka godzin w szkole, w trakcie których warto wrzucić coś do brzucha – te propozycje świetnie się sprawdzą!
Ekstremalnie szybkie do wykonania.

Falafele z warzywami

Przyznaję, że nie mam talentu do wypiekania kotlecików. W tym przepisie użyłam gotowca!
Ulubione falafele podgrzać w piekarniku (bądź w kuchence mikrofalowej) i podać je w pojemniku na podstawowej porcji sałaty. Do zestawu dodałam pyszne pomidorki, kukurydzę i groszek konserwowy.

Jako dodatki wybrałam śliwki i mieszankę rodzynków z pestkami dyni.

2a (2).jpg

Na przegryzkę dorzuciłabym tu marchewkę, wodę do picia – i w drogę!

Owsianka na wynos

Osobiście jestem fanką owsianek. Jem je codziennie!
Płatki owsiane można zalać wodą lub mlekiem roślinnym i zostawić na noc. Rano wystarczy dodać owoce – i gotowe!

5b.jpg
Można także przygotować je rano, w wersji na ciepło. Każdy typ płatków jest szybki w przygotowaniu.
Wrzucić je do słoiczka, dorzucić owoce i inne ulubione dodatki. Na jesień idealny będzie zestaw: mandarynka, jabłko, śliwka i cynamon! Orzechy też się sprawdzą.

5a.jpg

Owsiankę ze słoika można wciągnąć nawet w drodze do szkoły. Jest zdecydowanie przepyszna!

Jeśli owsianka to dla Was za mało, pokrojone w paski i słupki warzywa będą dobrą przekąską w ciągu dnia.

NA MAŁEGO GŁODA

To typowo jesienny deser.

Pieczone owoce

Ulubione, jesienne owoce – jabłka, śliwki, gruszki, pokroić i wrzucić na blaszkę. Posypać cynamonem.
Ja piekę owoce w 200°C przez 10-15 minut. Warto do nich zaglądać, by się nie przepiekły!

3.jpg

Podane z ulubioną granolą i siemieniem lnianym to pyszna propozycja.
Jesienne kolory i smaki, słodki zapach pieczonych owoców… Uwierzcie mi, musicie je spróbować!

Mam nadzieję, Uczniowie, że Wy nie zapominacie o śniadaniu i jecie posiłek w trakcie szkolnego dnia. Jeśli nie – polecam spróbować moje słodkie, ostre, idealne na jesień propozycje.

No to jak, jecie coś w szkole? 

Zuza 🙂

7 thoughts on “5 pomyslow na drugie sniadanie

Skomentuj

