Rozchmurz niebo na jesień! #3

Rozmyślając nad Bożym Narodzeniem (tak, już marzę o Świętach!) dotarło do mnie, że nie pokazałam Wam, jak tej jesieni rozchmurzyłam swoje niebo.

Na szczęście kolorowa pora roku dopiero się rozkręca. Nie jest za późno na prezentację dekoracji.
W internecie już od pierwszego dnia jesieni hasają przeróżne zdjęcia dekoracji, otoczenia, stylizacji. Moje drobne elementy dekoracyjne na pewno nie dorównują innym w wygórowanym poziomie trudności – są zbyt proste do wykonania, by ewentualnie mogły wystartować w konkursie na najbardziej skomplikowane ozdoby.

Ponownie (ach, jakie to nudne) mam dla Was wpis z ekstremalnie prostymi dekoracjami, które wykona dosłownie każdy. Na zachętę zaznaczę, iż moje propozycje rozjaśnią nawet najbardziej pochmurne dni, bowiem bazują one głównie na świetle.
Zacznę od mniej świetlistego elementu. Moje na zawsze ulubione – PUDEŁKO NA DROBIAZGI.

1.jpg

Chyba wspólnie możemy stwierdzić, że oklejenie gotowego pudełka nie może sprawić trudności. Pudełko po butach można dowolnie przycinać, by zmniejszać – lub zwiększać!- własnoręcznie ozdobiony gadżet na biurko.

Aby w środku pudełka nie panował niesprzątalny bałagan, postanowiłam zrobić kwadratowe pudełka origami i to do nich wrzucać drobne przedmioty, ażeby nie gubiły się już nigdy więcej.

2.jpg

Pudełko wielofunkcyjne – spełnia rolę skarbonki, apteczki, skrzynki na biżuterię, kosmetyczki i czego tylko zechcemy.
Przejdźmy do światła. Oto moje OZDOBIONE ŚWIECZKI.

3.jpg

Wybrane świeczki wystarczy obwiązać sznurkiem, kordonkiem lub wstążką.
Jedną świeczkę dodatkowo przyozdobiłam drobnymi jesiennymi liśćmi – chyba wiecie, że bardzo lubię przenosić elementy natury do swojego pokoju!

4.jpg
Zrobiłam również PROPORCZYKI.

Nie wiem dlaczego, ale ten pomysł nie dawał mi zasnąć. Długo chodziłam zmęczona.
Ze zwykłego, brązowego papieru wycięłam drobne trójkąciki i przykleiłam je bezbarwną taśmą do kabelka – w przerwach pomiędzy lampkami.

5.jpg

Polecam wybrać lampki o barwie ciepłej bieli. Idealnie wpasują się w jesienny klimat!
A oto małe LAMPIONY.

6.jpg

Aby je wykonać, można użyć dowolnej wielkości słoików.
Ja zdecydowałam, że użyję małych słoiczków po deserkach dla dzieci!

Na powierzchnię słoika wystarczy przykleić taśmę w miejscach, które chcemy, by nie były pomalowane farbą. Polecam użyć taśmę washi o nielubianym przez Was wzorku lub żółtą taśmę malarską. Taśmy papierowe o wiele łatwiej jest ściągnąć z każdej powierzchni.

Wybranym kolorem farby akrylowej należy pokryć szkło. Dobrze jest zdjąć taśmę, gdy farbka jeszcze jest mokra – unikniecie wtedy niechcianego zniszczenia pomalowanej części słoika. Tasiemka mogłaby „pociągnąć” za sobą fragmenty suchej już farby!

Słoiki warto obwiązać sznurkiem nie tylko przez względy estetyki. Jak wiecie, szkło nagrzewa się bardzo szybko – chcąc przenieść lampion, lepiej jest złapać za sznur i uniknąć poparzeń 😉

Do środka wrzucić małą świeczkę i finito!
Jak widzicie, moje tegoroczne jesienne dekoracje nie są trudne w wykonaniu.
Zauważyłam, że to właśnie te najprostsze rozwiązania zachwycają mnie najbardziej, lecz nie to jest powodem mojego lenistwa w dekorowaniu. Jak zaznaczyłam w pierwszym zdaniu wpisu; marzę już o zimie i Bożym Narodzeniu! Tworzenie jesiennych dekoracji sprawia, że złoszczę się na wolno płynący czas 🙂

Jeśli chcecie więcej dekoracji, koniecznie spójrzcie, co zaproponowałam czytelnikom bloga w zeszłym roku:

Rozchmurz niebo na jesień! #1
Rozchmurz niebo na jesień! #2

Ciepłej jesieni!
Zuza 😉

10 thoughts on “Rozchmurz niebo na jesień! #3

  1. Zuza, widać ogromną różnicę w zdjęciach… jestem w szoku! Zrobiłaś ogromny postęp, gratulacje! Co by było, gdybyś zdjęcia robiła porządnym aparatem… wolę nie wiedzieć 🙂 PIĘKNIE! 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

