Zima: kalendarz adwentowy

Choć do zimy jeszcze daleko, a na kolejny napad śniegu się nie zanosi, najwyższy czas rozpocząć zimową serię wpisów.

Zima to wspaniały czas, który zazwyczaj kojarzy się ze świętami, śniegiem, choinką i dobrym jedzeniem.
Wielbiciele wigilijnych nastrojów co roku inwestują w wybrany przez siebie czekoladkowy kalendarz adwentowy (moja siostra już go ma!). Zapewne istnieje również kalendarz ze słodkościami bez mleka.
Dzisiejsza kreatywność zaspokoi chęć odliczania każdego. Na rynku dostępne są rozmaite kalendarze; z kosmetykami, biżuterią, cuksami, herbatą.

Nie byłabym sobą, gdybym nie postanowiła własnoręcznie wykonać własny herbacianozimowy gadżet; spersonalizowany, spełniający moje wymagania.
Tym krótkim wpisem rozpoczynam jesienno-zimowe, grudniowe przygotowania do świąt.
Pełne prostych dekoracji, inspiracji i ręcznych robótek przygotowania! Może dołączycie do mnie?
W grupie raźniej będzie nam rozpocząć wariackie odliczanie.

KALENDARZ ADWENTOWY
…zimą pachnący!

 

Potrzebne przybory:

Pokrywka z pudełka na buty
Papier kolorowy
Kordonek lub dowolny cienki sznurek
Klej, taśma
Nożyczki
24 spinacze do papieru

+opcjonalnie: sypki sztuczny śnieg (jeśli chcecie odtworzyć mój kalendarz swoimi rękami)

Wykonanie:

Z wybranego papieru wykonujemy 24 torebeczki na herbatę.
Jest to krok, który można pominąć. Jeśli jesteście posiadaczami herbat w osobnych, papierowych torebkach, nie musicie dodatkowo ich ochraniać. Równie dobrze sprawdzą się małe torebeczki na biżuterię. Wybór należy do Was!

Ja wykonałam torebki, sklejając poniższy szablon w dwóch miejscach – zaznaczonych niebieskimi prostokątami.
Wymiary podałam w centymetrach.

IMG_20161126_123858468.jpg

Pokrywkę oklejamy wybranym papierem. Pozostawiamy do wyschnięcia.
Wnętrze dowolnie ozdabiamy. Jeśli interesuje was efekt, który uzyskałam ja – wystarczy pokryć tekturę grubą warstwą kleju winylowego i obficie posypać sypkim śniegiem. Poczekać, aż klej dobrze wyschnie, po czym otrzepać kalendarz z nadmiaru płatków.
Kawałki sznurka przykleić mocną taśmą do tyłu kalendarza. Jeśli zależy Wam na estetycznych pleckach, warto użyć dobrego kleju (np. winylowego, magika) lub po przyklejeniu sznurka nakleić wybrany papier na tył ozdoby.
Torebeczki wypełnić herbatą, zawiesić je na kordonku przy pomocy spinaczy do papieru.

1z.jpg

W ten prosty sposób możecie własnoręcznie wykonać kalendarz adwentowy!

Ja wybrałam herbaty smakowe, które smakiem i aromatem kojarzą mi się z zimą i świętami. Dzięki temu co rano będę mogła cieszyć się bezśnieżnym oczekiwaniem!

Wykonując swój kalendarz adwentowy możecie zdecydować, czym będziecie raczyć się każdego dnia. Ulubione słodycze, suszone owoce, różne rodzaje herbat, kaw – macie duży wybór.

2z

 

Będziecie odliczać dni do świąt?
Ja robię to już od miesiąca!

Zuza 😉

3 thoughts on “Zima: kalendarz adwentowy

  1. Zdjęcie tytułowe wygląda przepieknie! Tak delikatnie i zimowo… Super pomysł z tym kalendarzem, ale chyba nie miałabym nerwów do tych torebek 🙂 Wszystko widać ładnie i wyraźnie. Pochodzisz do temtu bloga coraz bardziej profesjonalnie ☺ Całusy! :*

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

