Zima: 3 (+1!) kartki świąteczne

W dzieciństwie każdego roku ogarniało mnie szaleństwo tworzenia świątecznych kartek. Właściwie, cały rok był gorącym okresem dla mojej małej fabryki. Rodzina dostawała ode mnie rozmaite laurki z różnych okazji.
Sprawdzone życzenia „dużo radości i mało gości” nie każdemu się sprawdzały, jednak nie umniejszało to mojego entuzjazmu wytwarzania. Najważniejszy był dla mnie efekt wizualny i radość z rozdawania własnoręcznie wykonanych upominków!

Dlatego podczas robienia świątecznych kartek czuję się jak mistrz. Szefowa fabryki, guru wyklejania, skarbnica pomysłów.
W tym roku przeznaczyłam dużo wolnego czasu na wytwarzanie kartek. Przedstawiam Wam najładniejsze z nich.

❅ Kartka z choinkami.

Do jej wykonania potrzebujecie:

kartkę papieru (moje gotowe kartki w niedużym formacie kupiłam w sklepie Empik),
zielony i srebrny arkusz z bloku wycinanka,
arkusz zielonej pianki plastycznej,
dowolne ozdoby; filcowy płatek śniegu (dostępne w Biedronce), sznurek, koraliki, brokat,
+ołówek, nożyczki i klej*.

1.jpg
Do przyklejonej wcześniej pianki, przykleiłam złożony na pół trójkąt o tym samym wymiarze. Przykleić należy jedynie miejsce zagięcia.
Sznurek i zielone koraliki odgrywają rolę lampek choinkowych, brokat to odpowiednik lśniącego śniegu.
Według mnie, kartka wygląda uroczo. Zaadoptowana przez ciocię, trafi do kuzyna!

2.jpg

❅❅❅

❅ Kartka – choinka.

Do jej wykonania potrzebujecie:

kartkę papieru,
duży arkusz z bloku kolorowego,
grubą tekturę,
kawałek cienkiego sznurka,
koraliki, cekiny,
+ klej*, ołówek, nożyk do papieru.

3.jpg
Na przód kartki nakleiłam zielony papier, ramki zrobiłam z papieru w kolorze granatowym. Na tekturze narysowałam choinkę, przykleiłam do niej ten papier w kolorze ramek laurki.
Przykleiłam tekturę do kartki.
Ponownie koraliki na sznurku mają imitować lampki.
Ta kartka trafi do cioci!

4.jpg

❅❅❅

❅Kartka z widokiem na zimę.

Do jej wykonania potrzebujecie:

kartkę papieru,
niewielki kawałek grubszej tektury,
zielony arkusz pianki dekoracyjnej,
cekiny,
lakiery do paznokci,
watę, brokat,
nieduże kawałki filcu, firanki, wstążki,
cienki patyk,
+ołówek, nożyk do papieru, klej*, płatek śniegu z filcu.

5.jpg

Za oknem z tektury (z siostrą) namalowałyśmy niebo, używając lakierów do paznokci. Pocięte cekiny to gwiazdki, porozcinana śnieżka z filcu – choinki.
Ozdobiłyśmy okno od wewnętrznej strony firanką i filcową zasłoną, przewiązaną cienką wstążką.
Czasochłonna i bardzo prosta do wykonania praca trafi do cioci i wujka!

6.jpg

❅❅❅

❅Elegancka kartka.

Do jej wykonania potrzebujecie:

kartkę papieru,
równo przycięty kawałek filcu,
brokat (u mnie sypki),
wstążkę lub gotową kokardkę,
+ołówek, klej*, lakier do włosów..

kartka1.jpg

Na kartce narysowałam szkic świątecznej bombki. Ten sam kształt wycięłam na środku prostokątnego kawałka filcu, który przykleiłam do tekturki tak, by szkic i wycięty kształt pokrywały się ze sobą.
Wewnątrz kształtu pokryłam kartkę klejem i obficie posypałam brokatem. Użyłam różnego koloru posypkę – ten efekt mnie zadowolił.
Powierzchnię już prawie gotowej ozdoby potraktowałam lakierem do włosów w dwóch celach:
a) aby brokat się nie sypał,
b) aby móc przykleić brokat do filcu bez śladów kleju.
Na brzegi wycinanki delikatnie wysypałam niewielką ilość brokatu, pilnując, by nie przywarło go za dużo do materiału.
Kokardkę z białej wstążki przykleiłam tak, by imitowała sznureczek choinkowej bombki.
Bardzo prosta do wykonania i ciesząca oczy kartka trafiła do mamy, jako element tegorocznego prezentu gwiazdkowego!

kartka2.jpg

❅❅❅

*przy tworzeniu każdej z kartek używałam kleju winylowego.
Mam nadzieję, że zainspirowani moimi wytworami postanowicie zrobić własną świąteczną kartkę. To nie tylko dobry dodatek do upominków i prezentów, ale także niezły element dekoracji!

Zuza 😉

2 thoughts on “Zima: 3 (+1!) kartki świąteczne

Skomentuj

